Miesiąc: Grudzień 2016

Łokieć golfisty

Łokieć golfisty

ćwiczenia, siłownia, trening, zdrowie
Osoby będące aktywne fizycznie mogą zacząć borykać się z nieprzyjemnymi schorzeniami. Jednym z nich jest łokieć golfisty – co to takiego, jakie są objawy oraz jak leczyć to nieprzyjemne schorzenie? Łokieć golfisty to schorzenie, z którym mogą borykać się osoby będące w różnym wieku, choć należy mieć świadomość, że najbardziej na niego narażone są osoby, które ukończyły 40 lat. Wydawać się może, że tzw. łokieć golfisty to problem, z którym borykają się tylko osoby uprawiające ten sport, warto jednak wiedzieć, że tak samo często dotyka ono ludzi grających na przykład w squash, badmintona, a także osoby, które nie są aktywne fizycznie, jednak regularnie szyją na maszynie czy grają na komputerze. Jak rozpoznać, że pojawia się problem łokcia golfisty? Jednym z pierwszych objawów może być ból, k
Skład dobrego białka serwatkowego

Skład dobrego białka serwatkowego

białko, odżywki
Osoby, które regularnie odwiedzają siłownię często decydują się na przyjmowanie pewnych suplementów. Jednym z suplementów cieszących się dużym uznaniem osób trenujących jest białko serwatkowe. Czy i dlaczego warto je stosować oraz jaki jest skład dobrego białka serwatkowego? Nie każdy wie, że dobre białko serwatkowe może zastąpić pełnowartościowy posiłek, jest to możliwe ponieważ jego skład jest wyjątkowo imponujący. Białko serwatkowe dostarcza organizmowi niezbędnych aminokwasów oraz składników odżywczych, dodatkowo pomaga wzmocnić układ odpornościowy i wspomaga budowę antyoksydantów. Łatwo zauważyć, że białko może być doskonałą alternatywą dla śniadania, czy lunchu (na przykład w przypadku osób chcących zrzucić nadprogramowe kilogramy), przez wiele osób jest traktowany jako posiłek po
Plany treningowe na masę

Plany treningowe na masę

ćwiczenia, dieta, odżywki, siłownia, trening
Aby móc cieszyć się piękną, umięśnioną sylwetką należy przestrzegać kilku zasad: odżywiać się w prawidłowy sposób, czy sięgać po dostępne na rynku sprawdzone suplementy diety. Warto jednak pamiętać, że dwie wspomniane kwestie to nie wszytko, bowiem ważne są także odpowiednie plany treningowe na masę. Należy zdawać sobie sprawę, że bez odpowiedniego planu treningowego nie uda się szybko osiągnąć wymarzonych rezultatów, dlatego też warto stosować się do zaleceń profesjonalistów. Decydując się na trening na masę trzydniowy należy liczyć się z tym, iż konieczne może okazać się połączenie treningu na nogi z inną, zdecydowanie mniejszą, partią mięśni. Warto mieć świadomość tego jak ważna jest ilość wykonywanych powtórzeń –osoby uprawiające sport zawodowo sugerują, by wykonywać około 3-4 serie ka
Kreatyna – jak stosować ten suplement?

Kreatyna – jak stosować ten suplement?

ćwiczenia, dieta, odżywki
Kreatyna już od lat cieszy się ogromną popularnością w pewnych kręgach. Z czego to wynika? To suplement, który skutecznie wspomaga budowanie masy oraz mięśni. W jaki sposób należy w takim razie przyjmować kreatynę? Nie ma jednoznacznych wskazań co do ilości kreatyny jaką powinno się przyjmować, lecz wielu sportowców decyduje się na przyjmowanie 1 g suplementu na każde 10 kilogramów własnej wagi. Kreatyna nie powinna być przyjmowana samodzielnie, ponieważ zdecydowanie lepsze efekty przynosi w przypadku połączenia jej z innymi składnikami, na przykład z magnezem, białkiem, lub węglowodanami. Warto również przyjąć zasadę przyjmowania kreatyny dwukrotnie w ciągu dnia – część osób robi to rano (przed zjedzeniem czegokolwiek innego) i wieczorem, inne natomiast wolą przyjmować suplement przed roz
Zasady diety low carb

Zasady diety low carb

ćwiczenia, dieta, porady, siłownia
Osoby chcące zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów często szukają rozwiązań, które pomogą im szybciej osiągnąć wymarzony cel. Jedną z metod, które w ostatnich latach zyskały dużą popularność jest dieta low carb, czyli taka, która pozwala na zrzucenie nadwagi w krótkim czasie. Jakie są zasady tej diety i dla kogo jest ona przeznaczona? Mogą ją stosować zarówno osoby aktywne, jak również te które raczej unikają ruchu. Głównym założeniem diety low carb jest znaczące zmniejszenie spożycia węglowodanów, dlatego też w codziennym menu powinno znaleźć się zaledwie 15-20 % węglowodanów. Ważne jest także dostarczanie organizmowi dużej ilości białka dobrej jakości – takie działanie pozwala zrzucić zbędne kilogramy, jednocześnie nie pozwalając na utratę mięśni. Kolejną istotną kwestią jest dostarcz
Skuteczność odżywek na masę mięśniową

Skuteczność odżywek na masę mięśniową

ćwiczenia, dieta, odżywki, porady, siłownia, suplementy
Większość mężczyzn, którzy dopiero rozpoczynają treningu na siłowni chce jak najszybciej zwiększyć masę mięśniową. Aby jednak mogło się tak stać trzeba przestrzegać kilku zasad. Co jest najważniejsze w dążeniu do wymarzonej sylwetki? Najbardziej istotną kwestią jest oczywiście regularność – każdy nie raz słyszał o tym, że lepszy skutek przyniosą treningi trwające godzinę, jednak odbywające się 3-4 razy w tygodniu, niż jeden kilkugodzinny trening raz na tydzień. Warto pamiętać, że chcąc budować masę mięśniową warto postawić na treningi stosunkowo krótkie, lecz bardzo intensywne, dzięki temu uda się szybciej osiągnąć pożądane rezultaty. Istotne jest również to, by co jakiś czas zmienić plan treningowy, bowiem te same ćwiczenia wykonywane w tej samej kolejności z czasem przestana przynosić ef
Bieganie na czczo

Bieganie na czczo

ćwiczenia, porady, spalanie, trening
Osoby, które chcą zacząć biegać często mogą natknąć się na wiele sprzecznych informacji. Niektórzy twierdzą, że bieganie rano jest niewskazane, inni natomiast przekonują, że to wieczorny trening nie jest dobrym pomysłem. Co zatem robić, aby mieć pewność, że treningi przyniosą pożądane rezultaty? Przede wszystkim należy słuchać własnego organizmu. Niektóre osoby lubią biegać na czczo, jeśli zatem taki trening sprawia im najwięcej radości nie powinni z niego rezygnować, powinny jednak pamiętać o konieczności przestrzegania kilku zasad. Przede wszystkim warto poprzedniego dnia położyć się spać stosunkowo wcześnie, nie później niż o 23. Dodatkowo między przebudzeniem a wyjściem na trening powinno upłynąć co najmniej 30 minut, aby organizm miał możliwość uruchomienia metabolizmu. Przed porannym
Jedzenie po treningu

Jedzenie po treningu

ćwiczenia, dieta, odżywki, śniadanie, suplementy
Sporo osób, które regularnie trenują zadaje sobie pytanie czy i co jeść po treningu. Warto od razu odrzucić opcję głodzenia się po treningu, bowiem można być pewnym, że takie działanie nie przyniesie dobrych rezultatów. Właśnie dlatego po skończonej aktywności warto zdecydować się na zjedzenie posiłku, najbardziej optymalny czas to 30 – 40 minut po zakończeniu treningu. Co w takim razie warto przekąsić po zakończonym treningu? Dobrze, by wybrany posiłek był bogaty w łatwo przyswajalne białko (może to być na przykład gotowy koktajl białkowy), a także węglowodany, na przykład banan lub lekkie wafle ryżowe. Bezpośrednio po treningu należy unikać tłuszczów, ponieważ znacząco spowalniają one wchłanianie się wspomnianych wcześniej białek i węglowodanów. Jeżeli trening odbywa się wieczorem wspomn
Cardio – rodzaj ruchu dla każdego

Cardio – rodzaj ruchu dla każdego

ćwiczenia, odchudzanie, porady, siłownia
Dużo słyszy się o treningu cardio, jednak sporo osób nie do końca wie czym jest taka forma treningu. Cardio to rodzaj aktywności fizycznej, który jest wskazany przede wszytki dla osób, których głównym celem jest zrzucenie kilku zbędnych kilogramów i poczucie się lepiej we własnej skórze, choć pomaga także w wzmocnić różne narządy wewnętrzne, na przykład serce. Najbardziej popularną formą tego treningu jest bieganie, warto jednak zdawać sobie sprawę, że to nie jedyna możliwość. Trening cardio można wykonać także w siłowni, czy podczas zajęć fitness. Warto pamiętać także o lubianym przez wiele pań tańcu – intensywny taniec również może być traktowany jako trening cardio. Osoby lubiące przebywać na świeżym powietrzu powinny zdecydować się na przykład na jazdę na rowerze, jazdę na rolkach, czy
Trening obwodowy w domu

Trening obwodowy w domu

ćwiczenia, porady, trening, zdrowie
Wiele osób, które chcą zacząć swoją przygodę z uprawianiem sportu chce zacząć od treningów obwodowych we własnym domu. Dużą zaletą treningu obwodowego jest to, że nie trzeba posiadać specjalistycznego sprzętu, co sprawia, że na tę formę aktywności może zdecydować się właściwie każdy niezależnie od doświadczenia, wieku czy płci. Podstawowym założeniem tego rodzaju treningu jest wykonywanie ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Przed rozpoczęciem treningu obwodowego trzeba pamiętać o zrobieniu rozgrzewki, ponieważ w ten sposób można uniknąć doprowadzenia do bolesnej kontuzji. Następnym krokiem jest rozpoczęcie ćwiczeń – do ich wykonania można używać wyłącznie własnego ciężaru ciała, jednak pomocne może być również wykorzystanie domowych sprzętów - krzesła czy schodów, przydatna może okazać się