Miesiąc: Listopad 2016

Czym są aminokwasy i jak je suplementować?

Czym są aminokwasy i jak je suplementować?

aminokwasy, dieta, odżywki, porady, suplementy
Rozpoczynając swoją przygodę z aktywnością fizyczną, fitnessem czy kulturystyką, na samym początku drogi spotykamy się bardzo często z trudnymi i nieznanymi nam pojęciami. Dzisiaj na tapetę weźmiemy aminokwasy, czyli jedno z pojęć, które z pewnością będzie nam towarzyszyć podczas zagłębiania się w świat sportu. Czym zatem są aminokwasy? Jest to najmniejszy z budulców masy mięśniowej. Nietrudno się domyślić, że pojęciem tym będą szczególnie zainteresowani kulturyści. Ogromną zaletą aminokwasów jest to, że są one rozłożone na najmniejsze z możliwych części, które są szybko i łatwo przyswajane przez nasz organizm. Niestety ceny suplementów z aminokwasami są dość wysoki. Czy warto więc zainwestować w takie specyfiki? Zdecydowanie tak jeśli na poważnie planujesz swoją przygodę z kulturystyką lu
Sterydy-Propionat

Sterydy-Propionat

ćwiczenia, odżywki, siłownia, sterydy, suplementy
W sportach sylwetkowych niestety bardzo powszechne jest stosowanie wszelkiego rodzaju sterydów anabolicznych. Najpopularniejszymi z nich są różnego rodzaju testosterony. Jednym z nich jest propionat testosteronu, czyli ester testosteronu oparty na roztworze olejowym. Jet to dosyć krótki ester, dlatego też jego działanie jest znacznie szybsze niż innych estrów, W kulturystyce jest nazywany też jako najłagodniejszy z testosteronów, ponieważ nie wykazuję dużej retencji wody. Jest też jedynym z testosteronów, który mogą stosować kobiety. W kulturystyce jest on dosyć powszechny i często używany. Utrzymuję się w organizmie przez około trzy tygodnie, a okres jego półtrwania wynosi jeden dzień. Bardzo dużo wadą tego środka jest to, że trzeba go przyjmować bardzo często. Dawkowany jest poprzez zast
Sprawdź czy jesteś otyły. BMI

Sprawdź czy jesteś otyły. BMI

ćwiczenia, odchudzanie, porady, siłownia, spalanie
Wiele osób dotyka choroba XXI wieku, jaką jest otyłość. Wielu z nas zastanawia się gdzie jest granica między nadwagą, a otyłością. Z pomocą przychodzi nam wskaźnik masy ciała, czyli w skrócie wskaźnik BMI. Jest to wskaźnik, który za pomocą odpowiedniego wzoru pozwala nam sprawdzić czy mamy prawidłową masę ciała, czy może przypadkiem przekroczyliśmy już granicę. W internecie jest wiele kalkulatorów BMI gdzie każdy może sprawdzić na jakim jest poziomie. Jak interpretować wyniki? W uproszczeniu, jeśli wynik wyjdzie nam poniżej 18, 5 znaczy się, że mamy niedowagę, jeśli wynik mieści się w przedziale od 18, 5 do 24, 99 nasza waga jest prawidłowa, a jeśli jest to powyżej tych mamy nadwagę. Bardzo prosta i skuteczna metoda, w której nie ma problemu z interpretacją. A jak samodzielnie policzyć swo
Masa mięśniowa ?

Masa mięśniowa ?

białko, ćwiczenia, odżywki, porady, siłownia, suplementy, trening
Osoby zaczynające ćwiczyć na siłowni często wiedzą tylko tyle, że ćwicząc ćwiczymy albo na masę albo jesteśmy na redukcji. W sportach sylwetkowych najważniejszym jest aby osiągnąć jak największą masę mięśniową przy jak najmniejszej tkance tłuszczowej. Ale co to dokładnie jest ta masa mięśniowa, Jest to masa naszych mięśni bez tłuszczu. Do tego dążą najlepsi kulturyści na świecie, aby zminimalizować praktycznie do minimum tkankę tłuszczową. Najlepsi kulturyści mają poziom tkanki tłuszczowej na poziomie 2-3% przy czym średnio zbudowany mężczyzna ma jej ponad 10%. Wzrost masy mięśniowej pomaga nam tez w poprawianiu swojej siły jednak zmniejsza on naszą wydolność, gdyż im więcej mięśni tym więcej tlenu potrzebujemy, aby je dotlenić. Każdy kto chcę na poważnie zająć się kulturystyką musi do mas
Białko=mięśnie

Białko=mięśnie

białko, dieta, odżywki, porady, suplementy
Jak wiadomo białko jest budulcem naszych mięśni i jest najważniejszym składnikiem naszej diety. Nie ważne czy budujemy masę mięśniową czy robimy redukcje białko stanowi bardzo ważną część naszej diety. Przy budowaniu masy mięśniowej ważnym jest, aby dostarczaj organizmowi co najmniej 2 gramy białka na kilogram masy ciała ćwiczącego. Czasami z pożywienia bardzo trudno o taki wyniki i tutaj z pomocą przychodzą nam odżywki zwane po prostu odżywką białkową. Trzeba jednak pamiętać, że białko białku nie równe i kupując odżywkę poczytać opinie na jej temat lub po prostu poprosić o radę specjalistę. czy to trenera na siłowni czy osobę w sklepie z odżywkami, która na pewno nam doradzi. Producenci białek często chcą zaproponować nam jak najniższą cenę jednak nie idzie to zwykle z jakością. Najtańsz
Posiłki przed i po

Posiłki przed i po

dieta, porady, trening, zdrowie
Większość osób, które zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami siłowymi i sportami sylwetkowymi nie jest do końca świadomych, że 70% drogi do wymarzonej sylwetki to nasza dieta i odpowiednie odżywianie. Przed pójściem na trening musimy zadbać o to, aby nasz organizm był odpowiednio "naładowany", w tym celu spożywamy tak zwany posiłek przed treningowy. Posiłek taki powinien składać się z solidnej porcji węglowodanów złożonych, czyli takich, które dadzą nam energię na cały trening i będziemy mogli wykorzystać cały zapas naszej energii i białka. Przed treningiem możemy zjeść na przykład ryż brązowy z piersią z kurczaka. Ważnym posiłkiem jest również posiłek po treningowy. Na talki posiłek powinny się składać praktycznie same węglowodany proste, które bardzo szybko uzupełnią nam utratę energii p
Pomoc w spalaniu tkanki tłuszczowej

Pomoc w spalaniu tkanki tłuszczowej

dieta, odżywki, porady, spalanie, suplementy
Kiedy zabieramy się za odchudzanie musimy pomyśleć w pierwszej kolejności o zmianie naszej diety. Musimy pamiętać, że podczas redukcji musimy wejść na tak zwany ujemny bilans kaloryczny czyli nasze zapotrzebowanie kaloryczne musi być większe od ilości kalorii które spożywamy. Podczas redukcji musimy także pamiętać o zmniejszenie ilości węglowodanów i zwiększeniu ilości białka w swojej diecie. Po wprowadzeniu tych wszystkich rzeczy dopiero wtedy możemy pomyśleć o jakimś wspomaganiu naszej drogi do idealnej sylwetki w postaci suplementów diety. Przy spalaniu tkanki tłuszczowej przyda nam się na pewno odżywka białkowa, która pozwoli nam na spożycie odpowiedniej ilości białka, gdyż z pożywienia trudno osiągnąć odpowiedni poziom. I dopiero teraz możemy sięgnąć po tak zwane "spalacze" tłuszczu.
Epistane- szybki przyrost mięśni

Epistane- szybki przyrost mięśni

ćwiczenia, dieta, epistane, odżywki, porady, suplementy
Epistane jest to suplement diety zaliczany do grupy boosterów testosteronu. Są to odżywki, które pomagają organizmowi podnieść poziom testosteronu we krwi przez co szybciej i łatwiej możemy budować tkankę mięśniową i swoją siłę. Środki takie pomagają nam też w osiągnięciu coraz większej wytrzymałości przez co nasze treningi będą coraz bardziej efektywne. Sam produkt Epistane różni się od innych środków tego typu swoja unikatową formułą. Pozwala osiągnąć bardzo dobre efekty przy zminimalizowanym ryzyku skutków ubocznych. Epistane jest o wiele bezpieczniejszy wpływa bardzo łagodnie na nasz organizm dzięki czemu nie narażamy się na skutki uboczne w postaci ginekomastii czy tak bardzo niechcianego przez nas trądziku. Przez jego unikalny skład łatwiej jest nam też przeprowadzić terapię po cyklu
Pij kawę i chudnij!

Pij kawę i chudnij!

dieta, kawa, odchudzanie, porady
Kawa kuloodporna, czyli mocna kawa z solidna łyżką masła na śniadanie? Czemu nie. Autor pewnego bloga o tematyce zdrowia podczas swoich podróży zauważył, że w Tybecie mnisi na śniadania piją herbatę z masłem z mleka jaków i wpadł na pomysł, aby zamiast herbaty użyć kawy i do niej dodać zwykłego masła. Kawa taka ma bardzo pomagać w procesie diety odchudzającej. Autor zachęca wszystkie odchudzające się osoby, aby piły taka kawę na śniadanie przez co mocna kawa pobudzi ich do działania i da "kopa" na cały poranek, a solidna porcja masła, czyli tłuszczu da nam siłę i energię z kalorii w nim zawartych, a co najważniejsze zahamuje uczucie głodu na długi okres czasu. Co więcej taka kawa pobudza tez nasz mózg do myślenia, pozwala nam się lepiej skoncentrować na danej czynności. Polecane jest równi
Dietetyczne śniadanie na dobry początek dnia

Dietetyczne śniadanie na dobry początek dnia

dieta, porady, śniadanie, zdrowie
Wiele osób rozpoczynających starania o wymarzoną sylwetkę zastanawia się, jak powinny wyglądać ich dietetyczne śniadania. Przychodzimy więc z kilkoma małymi podpowiedziami, dzięki którym już nigdy nie będziesz miał problemu z wyborem porannego posiłku. Zacznijmy jednak od tego, że śniadania musimy jeść. Nie omijajmy więc tego punktu w naszej diecie. Przed zjedzeniem śniadania warto jednak wypić szklankę wody – pozwoli to odpowiednio nawodnić organizm i podkręci nieco nasz metabolizm. Na co się zatem zdecydować, aby śniadanie było dietetyczne, ale i apetyczne? Mamy do wyboru dwie drogi: słodką lub wytrawną. Jeżeli jesteś fanem śniadań na słodko masz mnóstwo możliwości – możesz zdecydować się na owsiankę, jaślankę lub inną kaszę w towarzystwie owoców i bakalii. Możesz również usmażyć placusz